Áprilisi jutalom síelés Schladmingban – April Treat, Skiing in Schladming

Sokszor utaztam végig a “schladmingi” völgyön. Liezen-nél lejövünk az autópályáról és Radstadtig a völgyben kanyarog az autóút. Két oldalt a hegyek és ahogy haladunk befelé látjuk a sípályákat. Legtöbbször nyáron jártam erre és álmodoztam, hogy milyen jó lenne télen itt síelni, hiszen mindenkitől ódákat hallottam a pályarendszerről. Ausztriában sok helyen jártam már, de az utóbbi években főleg megszokott helyeken, mert szempont volt a távolság és az ár.

Idén március 15.-én köszöntünk el a hegyektől, legalábbis akkor még így gondoltuk. Kicsit csalódottak voltunk, mert a szélvihar, ami végigsöpört Ausztrián, lezárt pályákat jelentett az utolsó napon, és elmaradt a szokásos utolsónapi császármorzsa is. Majd néhány héttel később kaptam egy telefonhívást, hogy a 2013-ben készült sítáboros videómmal nevezhetnek-e egy pályázatra. A hívást Hellner Katától kaptam és a pályázó a Viadal SE volt.

(Hogy nekünk mit jelent a síelés és a Viadal arról korábban itt írtam: Síelés – Kubinska Holától a Viadal SE-ig – sport szerelem száll apáról fiúra)

A felkérés így szólt (bár én ezt csak utólag ismertem meg):

Kedves Sportbarátok!

Ausztria legnagyobb síparadicsoma, a Ski amadé síszövetség izgalmas last minute nyereményjátékot hirdet, amelynek nyereménye egy 30 fős téli üdülés.

A játék egyszerű – csak meg kell győznie a Ski amadé csapatát! Küldjön egy vidám videót e-mailen, amely azt bizonyítja, hogy mennyire szívesen síelnek, mennyire lelkesen készülnek egy-egy sítúrára, vagy mennyire elkötelezettek a téli sportok iránta. A videó bárhol elkészülhet, akár okostelefonnal vagy fényképezőgép kamerájával is. A lényeg a kreativitás és a lelkesedés.

A legjobb videókat kiválasztjuk és feltesszük honlapunkra. Egy zsűri kiválasztja a legtetszetősebb videót, amelynek nyereménye egy 30 fős téli üdülés, kétnapos síbérlettel, két éjszakára, félpanzióval a Falkensteiner Hotel Schladmingba, a Schladming-Dachstein régióba, a  Ski Amadé szervezésében.

A videók beküldésének határideje 2014. március 23., e-mailcím:

A nyeremény 2014 áprilisában váltható be, kivéve a húsvéti ünnepeket.

A nyereményjátékkal kapcsolatos kérdések esetén állok rendelkezésre!

Üdvözlettel,

Igaly Szilvia

Pályamunka beküldésre került, amit ti is megnézhettek itt:

Április elején jött az újabb telefonhívás, hogy megyünk síelni, mert nyertünk. Nehezen tudom felidézni, hogy mikor nyertem bármit is, sőt az elmúlt években távol tartottam magam minden online fotós és videós megmérettetéstől, mert folyamatos negatív kritikák, trollok mellett építő hozzászólást még a szakemberektől sem kapott az ember. Ez az elismerés nagyon jól esett, a nyeremény hallatán pedig megszólalni sem bírtam – lévén a kiírást csak utólag láttam. A díj: 2 éjszaka a Falkensteiner Hotel Schladmingban (****) félpanzióval és 2 napos síbérlettel a Ski Amadé régióba, 30 főre …. még egyszer harminc főre!!!! Így elkezdődött a szervezés, melynek eredményeként a Viadal SE síoktatói, illetve az én barátaim április 11-én pénteken este megérkeztünk Schladmingba.

Két nap bónusz síelés napsütésben és hóesésben, mert mind a kettőből kaptunk, ami szenzációs élmény volt. A hotel lenyűgöző, a szolgáltatás kiemelkedő, a vacsora ötfogásos, amihez még jött a salátabár és a sajtbár, a reggelinél minden elérhető, amire halandó ember csak gondolni tud. A kinti medencéből a hófödte csúcsokat néztük. A benti mendence körül pihenő ágyak, vízágy és szauna…. hibátlan lazítás a síelés után és valóban egy különleges élmény.

Persze síelni jöttünk és a völgyben tapasztalt meleg (18 fok) kicsit ijesztőnek tűnt, de ahogy feljebb mentünk láttuk, hogy az osztrákok még megpróbálják marasztalni a telet, a pályákat még mindig nagyon komolyan karbantartják és még mindig át tudtunk síelni a hegyek a között, pedig az átcsúszás az alacsonyabb régiókat is érintette. Hopsi nyuszi kedvesen mosolyog a pálya szélén és bár napközben már néhol 10 fok környékére is felszalad a hőmérő higanyszála még mindig sílécen (van aki deszkán) csúszunk és élvezzük a gyönyörű környezetet és az általunk rajongásig szeretett sportot. Vasárnap reggel esőre ébredtünk, ami 1600 méter felett hóesésre váltott, így április közepén igazi téli hangulatban friss hóval borított pályákon köszöntünk el a 2013-14-es síszezontól. Jutalom út, jutalom csúszások, jutalom idő…. varázslat, ami a nap végével elillan, de az élmények bennünk élnek tovább. A felvonóból a leolvadt pályán és erdőben láthatóvá váltak a mountainbike-os terepek és innen már tudtuk, hogy bár a hegyen még néhány hétig biztosan kitart a tél, számunkra megérkezett a következő évszak.

A szlovák és kisebb osztrák sírégiók parkolóiban szerzett tapasztalatokkal szemben Schladmingban tágas és tökéletesen tisztán tartott garázsban parkoltunk, ahol lehetőség volt letisztítani a síléceket és bakancsokat, átöltözni, akár ruhatárban tárolni a váltóruhát és az időjárás szeszélyeitől mentesen pakolni az autót. Ha esetleg a pályán elmaradt volna a buborékos felvonós selfie, akkor itt azt is lehet pótolni:

Hogy mit gondoltak a fiatalok a hétvégéről? Talán a következő fénykép mutatja be a legjobban:

Minden OKé!

Szóval óriási élmény volt mindenki számára, nekem meg motiváció, hogy érdemes filmezni és fotózni, mert előbb-utóbb megvan az elismerés. Köszönjük a Ski Amadénak és Igaly Szilviának!

Utóirat: Az elmaradt császármorzsát is pótoltuk, méghozzá Óma receptje alapján.